Mød designer Marianne Bisgaard
Her får du et unikt indblik i bisgaards nordiske og minimalistiske kollektioner med designer, Marianne Bisgaard. Læs med nedenfor og bliv klogere på bisgaards historie og hvordan kollektionerne bliver til.
En anderledes designer
Marianne er ikke som de fleste designere. Hun følger ikke tendenser i designet af børnesko. Inspirationen kommer naturligt og nemt til hende "Nogle gange kommer kreativiteten og idéerne fra en tegning, andre gange fra et vintage tæppe og nogle gange ud af det blå", fortæller Marianne og fortsætter "Jeg behøver ikke at formalisere min kreative proces. Jeg har en stærk vision om, hvordan en kollektion skal se ud på forhånd og jeg er opmærksom på, hvad vores forhandlere of forbrugere efterspørger." Marianne elsker hele processen fra idéen til det færdige produkt på hylden i butikken.
Mange års erfaring
"Mit primære mål er altid komfort og funktion", siger Marianne. Igennem mange års erfaring med salg, design og produktion af børnesko, har Marianne fået en unik viden om, hvordan børn bevæger sig, hvordan deres fødder ændrer sig, mens de vokser og hvilken form for støtte deres fødder har brug for. Denne viden kommer til udtryk i designet af bisgaards kollektionerne.
Bisgaards historie
Der gemmer sig en sød historie bag bisgaards oprindelse. Historien om bisgaard startede allerede dengang Marianne åbnede sin første børnebutik i Aarhus. Butikken blev opkaldt efter den populære danske børnesang, "Hønsefødder". Der gik ikke lang tid før, Marianne åbnede yderligere 2 børnebutikker. At drive de 3 butikker i Aarhus, lærte Marianne meget om børnesko, pasform og komfort. Marianne begyndte at drømme om selv at designe og producere børnesko. Hendes mand, Henrik Bisgaard, drømte om at få et tredje barn. Hvis Henrik sagde sit arbejde op og blev forretningspartner med hende, ville han få ønsket om sit tredje barn opfyldt. I 2005 går drømmen endelig i opfyldelse. Marianne og Henrik begyndte at designe børnesko ud fra en simpel filosofi: God pasform, naturlige kvalitets materialer og et nytænkt design.
Siden hen har bisgaard oplevet en markant vækst og i dag sælges bisgaard børnesko i mere en 20 lande verden over. – Med samme filosofi og samme designer.